Met zoveel vestigingen is DizzyData een onmisbaar platform.

Case van Domino’s Pizza

Meer ruimte en tijd om uit te blinken. In dat waar jij gepassioneerd over bent: ondernemen. Met automatische online factuurherkenning en verwerking lukt het Domino’s pizza zich te richten op wat écht belangrijk is: Mensen samenbrengen met pizza’s door het leveren van een uitstekende service en kwaliteitsproducten.

Hassan Al Morabit is ooit begonnen als pizzabezorger. Inmiddels is hij franchisenemer van Domino’s pizza en eigenaar van 16 vestigingen. Over zijn succes zegt Hassan: ‘Het gaat om focus, het volgen van de ontwikkelingen van je bedrijf en om aandacht. Want, alles wat je aandacht geeft groeit. Daarbij is het belangrijk dat collega’s gestructureerd en doelmatig kunnen werken. DizzyData helpt ons daarbij.’

Het belangrijkste aspect van ondernemen

Met die gedachte richtte Hassan Al Morabit in 2013 de Immensus Group op. Immensus biedt o.a. financiële backoffice ondersteuning voor zijn Domino’s vestigingen en die van andere franchisenemers. Met als doel: de ondernemers ontzorgen op het gebied van de financiële administratie, zodat zij zich kunnen focussen op hun core business. Samantha Klop, financieel manager van Immensus zegt daarover: ‘Franchisenemers hebben het al druk genoeg: Het vinden en aansturen van relatief jong personeel, roosters indelen, communicatie met leveranciers, vergunningen rond krijgen en ga zo maar door. De administratie is dan het eerste wat er bij inschiet, terwijl het één van de belangrijkste aspecten is van het ondernemen. Want, hoe kun je gericht sturen als je geen up-to-date inzicht heb in je uitgaven?’

De franchisenemer volledig ontzorgt

‘Dankzij het slimme platform van DizzyData kunnen we franchisenemers voorzien van realtime rapportage. Wij gebruiken DizzyData voornamelijk voor het inboeken van inkoopfacturen. Aangezien de meeste facturen makkelijk herkend worden, scheelt dit heel veel tijd. We verwerken ongeveer 550 facturen per week. Ook is de mogelijkheid tot online accorderen heel handig, omdat veel van deze verantwoordelijken niet bij ons op kantoor maar in de vestigingen liggen. In het rapportageprogramma Ezora maken we de cijfers voor de franchisenemers inzichtelijk. Vanuit daar kunnen we heel makkelijk rechtstreeks de facturen ophalen. Maandelijks bespreken we alle cijfers. Op die manier hebben we één centrale werkwijze. De franchisenemer is volledig ontzorgt, zodat zij/hij gericht kan sturen.’

Gericht sturen op servicetijden en kostenbeheersing

Hassan vult aan: ‘Binnen Domino’s houden wij ontzettend veel indicatoren in de gaten om de prestaties van de winkels te bepalen, zodat we gericht kunnen managen. Voor ons zijn de belangrijkste management tools o.a. servicetijden en kostenbeheersing. Bij elke order weten wij exact de doorlooptijd en zien we precies of er niet teveel kaas is gebruikt aan het einde van de dag.’

‘Met name op het gebied van efficiëntie en heldere inzichten geeft DizzyData ons enorm veel conform en rust. Met zoveel vestigingen is het een onmisbaar platform.’

Tijd om te doen wat écht belangrijk is.

Probeer DizzyData 2 weken lang